В Євангелії від Івана є чимало таких місць, в яких Ісус говорив людям, а вони неправильно трактували Його слова. Щось схоже ми бачимо в Євангельському уривку Ів. 4: 5-42, який ми звикли називати: розмовою із самарянкою.

Ісус просить в жінки напитися і говорить, що вона повинна сама просити у Нього води пити. Звичайно, що жінка думає, що Він має на увазі звичайну воду, яку п’ють усі. Проте епітет «жива» підказує, що Ісус мав на увазі незвичайну воду. Сучасники Ісуса використовували вираз «жива вода» до води проточної, джерельної, до ріки. На відміну від ставка чи криниці, оскільки проточна вода бувала свіжою, не застоювалася. Ісус має тут на увазі не матеріальну проточну воду. Стає зрозумілим, що тут Він говорить про щось особливе. Він говорить про те джерело, яке відкриється в самій людині та буде все напоювати новим життям. Життям, яке приходить у світ разом із Ісусом, життям нового світу, яке творить Бог.

Діалог, який відбувся біля криниці патріарха Якова, вчить багатьох із нас про особисте свідчення Христової віри. На жаль, ми бачимо, що Ісус повинен дуже багато чого нас навчити. Хотілося б звернути увагу на певні моменти в розмові із самарянкою.

  • Ціла розмова проходить на зрозумілій мові для жінки. І навіть тоді, коли Ісус говорить про вічне життя, то Він використовує таке поняття. Котре легко можна засвоїти на основі сласного досвіду.
  • В Святому Письмі ми не знайдемо місця, де Ісус був би постороннім. Він розмовляє вільно та непримушено. Він повністю вільний у спілкуванні із самарянкою та готовий їй допомогти.
  • Христові відоме не тільки життя жінки, але і історія взаємовідносин між євреями та самарянами, тому Він компетентно відповідає на всі її питання.
  • Те, що Ісус пропонує самарянці – це те, що здатне перемінити її життя. Ісус кличу її за Собою, даючи нові відчуття та взаємовідносини.
  • Не дивлячись на гріховні упадки жінки, вона готова покаятися, тому Ісус налаштований позитивно до неї. Він ясно говорить жінці, що вічне життя доступне їй. Він готовий «оплатити» всі витрати, пов’язані з її спасінням, і вона це розуміє та знає.
  • Ісус прагне, щоби жінка визнала свою віру.
  • В простій розмові Ісус дотикається самарянки як особистості, в котрої є своя історія та потреби. Ісус, переповнений любов’ю, готовий зруйнувати її гріховне минуле.

Людині ХХІ століття є байдуже наскільки проповідник освідчений, скільки мов він знає, які студії він закінчив, скільки докторатів захистив. Проте людям важливо знати та відчувати, що людина не байдужа проповіднику.

Поширити: